Pokhara, 28 feb 2014 - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu Pokhara, 28 feb 2014 - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu

Pokhara, 28 feb 2014

Door: Beatrijs en Marièlle

Blijf op de hoogte en volg Beatrijs en Marièlle

28 Februari 2014 | Nepal, Pokhara

Wij hebben weekend!:-)

Afgelopen zondag zijn wij na een indrukwekkende busreis van Kathmandu naar Pokhara, langs afgronden, haarspeldbochten, zandwegen en met prachtige uitzichten aangekomen in Pokhara!
We zitten allebei in een ander gastgezin, zo'n 20 minuten lopen van elkaar.
We hebben zowaar warm water (of koud of heet, afhankelijk van het weer:-)) en een toilet in huis!

s'Ochtends lopen we door een krottenwijk naar de school en het weeshuis waar alle kindertjes al in hun schooluniformen rondlopen. Een dag op school begint met de dagopening: de kinderen staan in rechte rijen en doen een gebed en een volkslied. Dan verdwijnen de kids in hun klaslokalen en de lessen beginnen! Een lokaal is een uit betonblokken bestaande ruimte, verveloos, zonder deur en gaten in de muur voor ramen. Het is een en al stof en vies.

De eerste dagen lopen we mee; we observeren de groepen, kinderen en lessen en geven 1 op 1 bijles aan hen die het nodig hebben. Na schooltijd lopen we naar de overkant waar we in het weeshuis de kinderen helpen met huiswerk. We zitten aan krakkemikkige tafeltjes, de kippen fladderen om ons heen en wie pech heeft zit aan de tafel naast het toilet (geen verdere uitleg nodig;-)). Wat een gore bende maar de kindertjes zijn heel lief en spontaan en noemen ons allemaal "auntie".

Gisteren hebben we allebei een fiets gekocht en we hebben net onze eerste yogales gehad. We worden al echte locals:-)....

Na 1 week kunnen we echt wel zeggen dat hulp van vrijwilligers hier op z'n plaats is en we veel kunnen bijdragen.

• 28 Februari 2014 - 14:35

Mignon:

Hi,
    Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat het begin feestelijk was. Als ik het zo lees van het weeshuis en de kindjes besef ik dat wij het heel erg goed hebben. We zitten in een ressort in Oostenrijk en dat is geen vergelijk met waar jullie zitten. Klinkt wel goed dat jullie snel julie voelen als locals en met name de yoga lijkt me heerlijk.

Enjoy
    X mignon

• 28 Februari 2014 - 15:15

Conny:

Hoi!

Goed van jullie te horen en zo fijn dat jullie een bijdrage kunnen. Geniet van alles.
    Wij gaan zondag weer op ons matje :-)

Dikke kus uit zonnig Aalsmeer!

Robbert en Conny

• 28 Februari 2014 - 15:44

Arnold De Kort:

He lieverds fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.Geniet van dit avontuur met volle teugen en weet dat die kindertjes jullie nog lang zullem heugen xxx

• 01 Maart 2014 - 09:27

Iris:

Eindelijk de tijd gevonden om jullie reis te volgen, wat een belevenis en wat zullen de kindertjes genieten van jullie aanwezigheid. ik zie al weer uit naar jullie volgende avonturen

Dikke knuffel, iris

• 01 Maart 2014 - 10:51

Myra:

Wat leuk om zo over jullie belevenissen te lezen!
    Enne... wat een meevaller, warm water en een wc.
    Fijn dat jullie zo kunnen bijdragen,onderwijs is wel belangrijk
    voor een betere toekomst.
    Volgende week zet ik 2x linzen op het menu en ga ik veel aan jullie denken

xxx Myra

• 01 Maart 2014 - 15:45

Astrid:

Hoi! Superleuke en goede berichten. Zal een goed gevoel geven allemaal! En inderdaad die toilet! Heel prettig... En mooie tochten maken in de weekenden, wat een indrukken zal dat geven. Heel veel plezier nog! Groeten, Marij en Astrid

• 02 Maart 2014 - 14:39

Anke:

Het klinkt allemaal heel indrukwekkend. Leuk (en stoer) dat jullie je droom (of één van jullie vele?) nu waar kunnen maken. Al weer bijna twee weken voorbij! Wij gaan zo mama's verjaardag vieren. Jammer dat je er niet bij bent Bee.............. ;(. Geniet van alles (ook van de toi). Jullie zullen er nog vaak aan terug denken. Liefs Anke xxx

• 03 Maart 2014 - 13:22

Anita:

mooi hoor, dat jullie daar aan onderwijs kunnen bijdragen. En wat een mooie plekken hè, dan maakt de gore bende iets minder uit (went het al een beetje?).. Super om te horen hoe jullie zijn aangekomen, je meteen vol in het leven daar zit en daarnaast ook highlights kunnen bekijken en lekker yoga doen. Veel mooie ervaringen gewenst en heel veel liefs! Anita

• 03 Maart 2014 - 14:26

Ron Warnaar:

Hoi Marielle,

Leuk om je ervaringen te lezen, maar ook blij dat ik niet "naast het toilet hoeft te zitten".
    Fijn om te weten dat je avontuurlijke reis goed is gegaan.

Hoop je snel weer hier te zien!

Groeten, Ron

• 04 Maart 2014 - 17:10

Heerke:

Dag Marielle,

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan. Je was nog niet weg of er kwam bericht van een neergestort vliegtuig in de buurt van Kathmandu :-( Klinkt Engels, de schooluniformen en 'auntie'. Goed ingeschat dat je daar een steentje bij kunt dragen. Hoe is het contact met de volwassenen? Beetje lol te maken in de stoffige boel? Vast wel.
    Groet, Heerke

• 04 Maart 2014 - 21:33

Anny:

Hoi Bee mooi te lezen dat alles oké is. Fijn dat jullie hulp zinvol is. Proficiat nog met de verjaardag van je moeder. Wij volgen jullie alle goeds. Jan en Anny

• 04 Maart 2014 - 23:16

Conny:

Hoi Beatrijs,
    Jullie verhaal klinkt heel positief en waardevol. Voor ons westerlingen haast onvoorstelbaar hoe het daar is. Geniet van de mensen, en de fiets!

• 06 Maart 2014 - 19:21

Zwannie Wienke:

Beste Beatrijs,

Inmiddels heb ik jullie kunnen achterhalen. Erg indrukwekkend wat jullie daar allemaal doen. Goed om te lezen dat het goed gaat. Frank heeft inmiddels de baan en wij komen jullie richting op. Het ga jullie goed en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Liefs,
    Zwannie Wienke

• 07 Maart 2014 - 08:54

Riny&Ria:

He die Bee, Fijn om jullie eerste positieve verhaal te lezen. Daar kunnen wij als verwende Hollanders iets van opsteken. Je weet, alles wordt (volgende week) ook voorgelezen aan je Friese oom. Die zal ook wel benieuwd zijn. Oosterwolde en Hoogland wensen jou en Marielle DE TIJD VAN JULLIE LEVEN!
    Groet uit een lente-achtig Nederland, R&R