Kathmandu 19 - 23 feb 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu Kathmandu 19 - 23 feb 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu

Kathmandu 19 - 23 feb 2014

Door: Beatrijs en Marièlle

Blijf op de hoogte en volg Beatrijs en Marièlle

28 Februari 2014 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal,

Inmiddels een kleine week in Pokhara zijnde, komen wij tot de ontdekking dat ons reisverslag van vorige week vanuit Kathmandu niet geplaatst is. Tja, dit is Nepal! Electriciteit is niet altijd voorhanden en een powercut heeft ons verhaaltje wellicht verwijderd. Bij deze dus een nieuwe poging onze Kathmandu ervaring te delen:

Bij aankomst in ons hotel (een voormalig Nepalees paleis) vielen we meteen met onze neus in de boter; er was een bruiloft gaande in de tuin. Alles was prachtig verlicht en de vrouwen liepen in schitterende kleurige sari's. We waren welkom tussen de gasten en keken onze ogen uit!
De dagen in Kathmandu waren super! Wat een levendige stad met veel bezienswaardigheden en aardige mensen.
Enkele van onze highlights:
- we hebben Kumari, de levende godin, gezien
- Bodhnath; de grootste stupa van Nepal en de fraaiste van Azie. Wat een mystieke sfeer met veel monniken en tibetanen die kloksgewijs om de stupa lopen. Je hoort overal de mantra "oh mani padme um" om je heen...
- Pashupatinath; hindoestische tempel met aan de rivier lijkverbrandingen. Heel indrukwekkend! Aangezien 27 feb het Shiva festival is, zijn er uit allerlei landen vele Sadhoes aanwezig (aanhangers van Shiva,mannen met baarden en kleurijk beschilderde lichamen)

Heerlijk gegeten, gezellige tentjes, lekkere wijn en ook onze eerste roxi's (nepalese rijstwijn) geproefd. Al met al een topbegin van onze reis!

• 28 Februari 2014 - 13:34

Karin:

Dag Beatrijs en Mariëlle,

Wat een bijzondere en indrukwekkende ervaringen, geweldig.
    Zo een andere cultuur dan wij gewend zijn.
    Gaan jullie eerst een beetje vakantie vieren voordat je aan het werk gaat?
    Beatrijs ik begrijp dat je dus even nog niet alleen aan de linzen met rijst hoeft.
    Ben benieuwd naar jullie vervolg verslag.
    groetjes Karin

• 28 Februari 2014 - 13:45

Alex En Linda:

Lieve Marielle en Beatrijs,

Wat een mooi avontuur! We missen je al enorm Marielle, maar geniet er van daar. Heel leuk om zo mee te lezen!

Groeten vanaf de andere wereld (de koude zuidas...:-))

• 16 Maart 2014 - 17:36

Petra:

Dag Beatrijs en Marielle

Even helemaal in een andere cultuur. .en dan wakker worden op de bank.
    Heel erg leuk om jullie reisverslagen te lezen !
    Ik blijf jullie volgen.
    Groetjes Petra