Onze tweede week op school (1-7 maart 2014) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu Onze tweede week op school (1-7 maart 2014) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Beatrijs en Marièlle Meulemeester - WaarBenJij.nu

Onze tweede week op school (1-7 maart 2014)

Door: Marielle en Beatrijs

Blijf op de hoogte en volg Beatrijs en Marièlle

07 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Dank voor al jullie reacties. Super leuk dat jullie zo meeleven!

Inmiddels weer een weekje voorbij.Wat vliegt de tijd hier... Weer zoveel meegemaakt. Vorige week was er een lang weekend ivm het shiva festival. Dit werd woensdagavond (na "werk") ingeluid met vuur waarin suikerriet werd verbrand op heel veel plekken in de stad - dit geeft enorme knallen zoals vuurwerk waarna het suikkerriet op wordt gegeten (lekker!). We hebben allebei in ons gastgezin ter ere van dit festival onze "eerste tika" gekregen (rode stip op je voorhoofd voor geluk).

Afgelopen maandag is op school het 'eerste project' van start gegaan: het bouwen van vier lokalen (class 10, library, computerroom, accountingroom). Leuk om te zien hoe zo'n bouwproject wordt aangepakt en de vaart die hierin zit! We zien het met de dag groeien en het project zal met een paar weken klaar zijn.

Verder hebben we op een vrije dag met de kids van het weeshuis allerlei nederlandse spelletjes gedaan, zoals stoelendans, snoephappen, waterballonnen etc; de uitleg van deze spelletjes was volledig overbodig want bijvoorbeeld bij de uitleg en het uitspreken van "Annemaria" riepen zij in koor "koekoek"!

We zijn op school vooral bezig de kinderen voor te bereiden op het examen wat over 1.5 week begint; veel rekenbijles... optellen/aftrekken/multiply/divide etc met alle opdrachten in het engels. Maar als je geen engels kunt is een rekensom best moeilijk te begrijpen voor de kinderen!

We hebben een keer een engelse les bijgewoond voor class 7 (leeftijd +/- 12 jaar).Dit ging over "forewarned is forearmed":-). Begrijpen jullie deze?:-) (om een lang verhaal kort te maken ging het om "een gewaarschuwd mens telt voor 2"). In dezelfde les werd ook gevraagd "why do the riverbanks smell so bad?". Hier werd serieus antwoord op gegeven; het is hier heel normaa l dat iedereen z'n troep op straat en in de rivier gooit en dit is dus serieus lesmateriaal (en geen morele les om je troep op te ruimen!)

Over Pokhara:
wat een schitterend mooie plek; we kijken uit op de witte toppen van de Himalaya tegen een strak blauwe lucht! Adembenemend! Verder ligt het aan een prachtig meer omringd door bergen met een relaxte sfeer. Je ziet de vele paragliders in de lucht en de trekkers terugkomen van hun trekking. Het bruisende centrum (genaamd Lakeside) zit vol met gezellige restaurantjes, barretjes, winkeltjes en loungeplekken aan het meer. Een verademing na het verblijven in de slum waar het weeshuis staat.

Afgelopen weekend veeeeel gefietst; o.a. een tempel bezocht die populair is bij weddingcouples. Er waren 4 bruidskoppels en we mochten het hele ritueel van dichtbij volgen - van het knopen van een witte doek tot gesluierd rond de tempel lopen, eten, het officiele gedeelte en alles wat er verder bijkomt. We werden omringd door prachtig in sarie geklede dames en voorhoofden bedekt met tika's.

Wij gaan zo lekker eten in Lakeside en morgen vroeg op; we gaan met de hele happy family van het weeshuis in de schoolbus (ik heb een potje met vet) naar hun kerkdienst die een halve dag in beslag neemt...... wordtvervolgd!

Liefs van ons!

• 08 Maart 2014 - 18:38

Iris:

Lieve Beatrijs en Marielle,

Wat een kleur en prachtig berglandschap, bijzonder dat jullie een bruiloft mochten bijwonen, daar zouden wij westerlingen toch heel anders mee omgaan...

Benieuwd naar het volgende verhaal,geniet van de nieuwe wereld!

Dikke knuffel, iris

• 09 Maart 2014 - 10:12

Astrid:

Hey meiden, wat ontzettend leuk om te lezen. En wat bijzonder om allemaal mee te maken. Groetjes uit een zonnig Alkmaar. Dikke kus As

• 09 Maart 2014 - 18:16

Maaike:

Hi Marielle & Beatrijs, leuk om jullie verhalen te lezen om zo op de hoogte te blijven wat jullie allemaal meemaken! Geniet van jullie tijd in Nepal! Liefs, Maaike

• 09 Maart 2014 - 19:26

Zwannie Wienke:

Ha die Beatrijs en Marielle,

Wat weer een verhaal. Ik hoop dat de stip jullie veel geluk zal brengen. Succes met het voorbereiden van de rekentoets. Tot het volgende verhaal.

Liefs,
    Zwannie

• 09 Maart 2014 - 23:07

Joke:

Lieve Mariëlle en Beatrijs,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat maken jullie veel verschillende dingen mee. Je kunt echt
    meebeleven wat er in het land gebeurt.
    Enne....hier in nederland is het prachtig weer, 20 graden, echt waar en misschien niet zo enerverend als
    wat jullie meemaken, maar morgen gaan ze de badkamer bij mij verbouwen.
    Groetjes van Joke

• 10 Maart 2014 - 09:29

Maud:

Hoi Bea,

Ik zou a.s. vrijdag in de buurt van Velp zijn en dacht even lekker te komen bijkletsen (veel te lang geleden!), maar via Ebbo kreeg ik door dat je voorlopig in Nepal bent en hij gaf me je sitenaam door. Tjonge, wat een verhalen lees ik op je site! Is jullie 'missie' om bijscholing te verlenen of om te bekijken of subsidiegeld goed wordt besteed? Zo te zien zit je niet bepaald in een vier sterren resort, dus hier moet iets heel bijzonders aan ten grondslag liggen. Ik wens je heel veel plezier, mooie indrukken en veel geluk!
    xx Maud

• 10 Maart 2014 - 12:51

Conny:

Hoi Beatrijs en Maud,
    Jullie zijn nog maar twee weken weg en al zo veel beleeft. Geweldig. We leven mee met jullie, Conny

• 10 Maart 2014 - 15:20

Barbara En Werner :

Ola ola chica, when do you have time for our NetApp dinner?
    We tried to call you but we couldn't get through!? Are you in Nepal?
    What the heck hahahahahaha
    You must have enough stories for three dinners.... :-)
    We loved your travel reports.
    We are sitting here in the office with 80 degrees in the shade eating bitterballen.
    Werner is his usual crazy self and I am assisting him in keeping the laugh levels up!
    Keep it safe girl, enjoy, a kiss to the children and a tight hug for your from us!
    xxxx

• 10 Maart 2014 - 22:07

Hendrik En Thea ( Pa En Ma0:

Hoi Bee en marielle
    Wat leuk om mee te maken wat jullie allemaal beleven Wij wensen jullie alle goeds en tot het volgende bericht!Gr,Pa en Ma

• 11 Maart 2014 - 08:49

Ha Beatrijs En Marielle:

Geweldig om te lezen, hoe jullie daar de dag invullen. Je bent al twee weken weg en al zoveel indrukken opgedaan en beleefd. Geen dag is hetzelfde!!.
    De eerste tika zal jullie zeker geluk brengen. Deze mensen hebben het geluk dat ze jullie bij zich hebben.
    Mooie tijd beide en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag, liefs Roos

• 12 Maart 2014 - 16:31

Suzanne:

Hoi Be,
    Kijk nu voor het eerst naar jullie verslagen. Joh, je hebt het geweldig. Niks mooiers als veel van de wereld te mogen zien en meemaken.Ja, die Shiva!!! Geniet ze. Kus, suzanne xxx

• 12 Maart 2014 - 20:36

Linda:

Hi Jel en Beatrijs!

Ben nu pas serieus gaan zitten om te kijken wat jullie daar aan het doen zijn.
    Lees dus met ingehouden adem jullie verslag! Wat fijn dat jullie ons hier deelgenoot van kunnen maken!
    Geweldig voor jullie dat jullie dit mee kunnen maken.
    Dit maakt het verschil! Ik volg jullie x

• 12 Maart 2014 - 23:29

Nel Kuiper:

Hoi Bea,

We zijn weer terug na een fijne vakantie op Curaçao. Heerlijk weer, fijn appartement en genoten van 12 dagen vakantie.

Maar onze vakantie is niet te vergelijken met jullie belevenissen in Nepal. Wat hebben jullie in twee weken al veel beleefd!

Leuk om daar via jullie reisverslagen een beeld van te krijgen. Ik wens jullie nog veel tika's toe en heel veel fijne, ontroerende en leerzame momenten.

Hartelijke groet,
    Nel Kuiper